Menu
menu      Zakup samochodu na dwie osoby
menu      zakup samochodu przez 2 osoby
menu      zakaz fotografowania z fleszem
menu      Zakaz Palenia ustawa
menu      zakaz podlewania ogrodów
menu      zakaz tłumaczenia biblii
menu      Zakup samochodu na części
menu      zakup samochodu w Anglii
menu      Zaliczka na zakup samochodu
menu      zaniżona wartość samochodu

Widzisz wiadomoci wyszukane dla hasa: Zakaz jazdy samochodów ciężarowych





Temat: Niemcy/ Holandia - pytanie
> czy ktos wie jak to jest z tirami na drogach w niemczech i holandii w
> weekendy?

W Niemczech obowiazuje zakaz jazdy samochodow ciezarowych o DMC powyzej 7,5 t w
niedziele i dni swiateczne wolne od pracy od godz. 0:00 do 22:00. Przy czym
wiele dni swiatecznych obowiazuje tylko w poszczegolnych landach.

Dodatkowo w okresie od 01.07. do 31.08. kazdego roku obowiazje zakaz jazdy
tychze samochodow w soboty.

Od podanych zakazow sa pewne wyjatki, ale nie chce mi sie ich wyszczegolniac.

> a co z autostradami?

Tak samo.

Natomiast w Holandii AFIK nie ma podobnych ograniczen. Ale lepiej niech ktos to
potwierdzi.

MfG

C.

Dewulotopodobne, w_r_e_d_n_e i inne trole sa w smietniku
Przejrzyj wicej postw



Temat: "Inteligentne" oznakowanie
"Inteligentne" oznakowanie
Pierwsza sprawa dotyczy (chyba) oznakowania na czas remontu. Otóż
jadąc sobie jezdnią widzę przed sobą 2 pasy. Na prawym wymalowana
strzałka w prawo (i dalej zakreskowanie wyprowadzające na prawo),
ale prawoskret zamknięty (po skręcie już) płotem. Lewy pas i
strzałki wymalowane prosto. Natomiast nad skrzyżowaniem nad prawym
pasem wisi sygalizator i znak nakazujący jazdę prosto, a nad lewym
sygnalizator i znak nakazujący jazdę w lewo. No i jak jechać?
Prawdopodobnie były tam wymalowane żółte strzałki na jezdni, ale
przestały istnieć i widać tylko te białe.

A druga kwestia - na trzypasmowym wylocie z miasta jest zakaz jazdy
samochodów ciężarowych po pasie środkowym i lewym. Niby ok., ale do
czasu kiedy się chce wyjechać z podporządkowanej i utknie na pasie
włączenia, bo prawym jedzie kilka TIR-ów pod rząd, a mimo środkowego
pustego nie zjadą, bo mogą dostać za uprzejmość mandat. Tak jakby
nie mogli zablokować TIR-om tylko np. lewego pasa, albo znosić zakaz
przed takimi miejscami. Ale to by pewnie trzeba pojechać na miejsce
i zobaczyć, a nie stawiać znak zza biurka.
Przejrzyj wicej postw



Temat: Kierowcy karani za niszczenie wiaduktu
Dzisiaj jadąc w stronę Żoliborza na wysokości FSO zauważyłam nowe tablice:
zakaz jazdy samochodów ciężarowych i autobusów prawym pasem ruchu. To samo,
tyle że jako znak zakazu jest na zjeździe z Trasy na Modlińską w kierunku
Tarchomina.

Ci, co zauważyli tą tablicę przepychali się z prawego pasa na lewy.
Ale był kocioł!!!!!
Przejrzyj wicej postw



Temat: W Europie normalne w Polsce nieznane
W niedziele sklepy w Niemczech sa zamkniete,nie licze sklepow na stacjach benzynowych.Ale co jest swietne,to zakaz jazdy samochodow ciezarowych w Niedziele a w okresie wakacji i w sobote.Fajne jest,ze co pareset metrow na chodniku stoi automat z papierosami a troche rzadziej z prezerwatywami.Automaty z prezerwatywami sa po za tym w kazdej ubikacji.Nastepna rzecz:w malych sklepach w Polsce nie oddasz pustej butelki bez pokazania kwitka,ze tam kupiles.A sprobuj oddac gdzies powiedzmy 3 skrzynki po piwie!Nikt ci nie przyjmie.W Niemczech masz tzw.Getränkenhale,czyli supersamy z napojami,gdzie mozesz oddac kazda ilosc butelek.W supersamach sa automaty na butelki.W Niemczech wyrzucic resztke farby,rozpuszczalnika to nie problem.W kazdym miescie jest punkt przyjec i to oddaje sie za darmo.To samo ze zlomem - za darmo tak jak i elektronika,elektryka.Nazbieralo ci sie smieci w piwnicy lub kupujesz nowe meble - 3 razy rocznie odbierze ci miasto graty za darmo.Postawisz je po prostu na chodniku,wczesniej uzgadniajac termin.
Przejrzyj wicej postw



Temat: Porządek z TIR-ami
On 16 Lis, 20:00, Tomasz Pyra <hellf@spam.spam.spamwrote:


Cavallino pisze:

| | news:

| | Pytanie nie było czy są przejazdy bezwypadkowe, a czy powodują wypadki.
| | Skoro wiadomości o wypadkach są, to znaczy że powodują, nieprawdaż?
| | Czy dziennikarze sobie te wiadomości sami inscenizują?

| Ale na jedną ofiarę śmiertelną spowodowaną przez ciężarówkę przypada
| ponad 5 ofiar spowodowanych przez kierowców samochodów osobowych.

| Czy to oznacza że TIR-y wpadków nie powodują, albo zmniejsza ich skutki?

Ależ nie.
Natomiast pokazują że to kierowcy ciężarówek jeżdżą bezpiecznie. Czy
kluczem do tego jest tachograf, selekcja ludzi, czy samochody z
Vmax=90km/h tego nie wiem. Wiem że ciężarówki powodują 4 wypadki
śmiertelne na 1mld kilometrów, a osobowe prawie 12.

I gdyby pozostałe grupy kierowców jeździły tak samo jak kierowcy
ciężarówek, to dodatkowe parę tysięcy osób by żyło.

I to stawia pod dużym znakiem zapytania dodatkowe obostrzenia nakładane
na nich.

Trochę tak jakby rocznie 1000 osób umierało na chorobę A, a 300 osób na
chorobę B. A "góra" przeznaczałaby ogromne fundusze na zapobieganie
chorobie B podczas gdy chorobie A nie poświęcano by funduszy.

| Dlaczego koniecznie chcesz odpowiadać na inne pytanie niż było zadane?

Ale w czym rzecz?
Oczywiście że są wypadki.
Ale tym się różnią obawy sensowne, od bezsensownych że mają jakieś
oparcie w praktyce.

Powszechnie uważa się kierowców ciężarówek za "morderców", a tu
statystyka mówi że jak któraś grupa kierowców zasługuje na to miano to
kierowcy osobówek. Chociaż i tak nie do pobicia są motocykliści którzy
powodują jeszcze 4x więcej wypadków na kilometr.


Ale wiesz ze argumenty do pewnych osob nie trafiaja....
Oni uwazaja ze tak ma byc i cierpia na dualizmy, z jednej strony maja
byc swieze bulki a z drugiej strony zakaz jazdy samochodow
ciezarowych.

Pozdrawiam

Jarek Nowak
www.pinusproject.pl

Omega B kombi - 2,5 V6

Przejrzyj wicej postw



Temat: "Inteligentne" oznakowanie
> Pierwsza sprawa dotyczy (chyba) oznakowania na czas remontu. Otóż
> jadąc sobie jezdnią widzę przed sobą 2 pasy. Na prawym wymalowana
> strzałka w prawo (i dalej zakreskowanie wyprowadzające na prawo),
> ale prawoskret zamknięty (po skręcie już) płotem. Lewy pas i
> strzałki wymalowane prosto. Natomiast nad skrzyżowaniem nad prawym
> pasem wisi sygalizator i znak nakazujący jazdę prosto, a nad lewym
> sygnalizator i znak nakazujący jazdę w lewo. No i jak jechać?
> Prawdopodobnie były tam wymalowane żółte strzałki na jezdni, ale
> przestały istnieć i widać tylko te białe.

Gdy remont trwa dluzej, rozwija sie etapami, to oznakowanie tymczasowe znika,
krzyzuje sie, wyprowadza w pole, albo prosto do wielkiej dziury. To jest
normalne. Po to postawiono 40 km/h na prostym jak drut odcinku drogi, aby
dbaloscia o bezpieczenstwo na tym odcinku obarczyc wylacznie kierowcow.

> A druga kwestia - na trzypasmowym wylocie z miasta jest zakaz jazdy
> samochodów ciężarowych po pasie środkowym i lewym. Niby ok., ale do
> czasu kiedy się chce wyjechać z podporządkowanej i utknie na pasie
> włączenia, bo prawym jedzie kilka TIR-ów pod rząd,

Wiesz co, az chce mi sie zlosliwie skomentowac wyczyny pisarskie niektorych
kolegow, ktorzy twierdza ze tranzyt wielkogabarytowy, puszczony po drogach
lokalnych (a niechby nawet trzypasmowych, ale z licznymi skrzyzowaniami czy
wlaczeniami) nie ma zadnego wplywu na bezpieczenstwo. Budzik ma racje, nalezy
poczekac. Ludzie jednak sa ludzmi i czasem "kozakuja" (to nie do Ciebie kozak ;)).

Przyznam, ze mam mieszane uczucia. Zaczne z nieco innej beczki - opisze ostatnie
zakorkowane skrzyzowanie w drodze do mojej wiejskiej posiadlosci. Otoz z reguly
stoje tu okolo 10 minut, czesto jeszcze na estakadzie, ktora zwozi mnie z Trasy
Torunskiej. Powodem jest lokalna uliczka Odlewnicza. Ktos tak
inteligentnie i litosciwe ustawil tam swiatla, ze wlaczajacy sie, lokalny ruch,
calkowicie blokuje glowny nurt ruchu. Tak na oko na glownej stoja lub bardzo
powoli jada jakies dwie setki samochodow. Na lokalnej Odlewniczej z rzadka stoi
wiecej niz 30 aut.

W opisanym przez Ciebie przypadku, zgonienie TIRow na prawy pas ma na celu
udroznienie szosy dla szybszych aut. To bardzo czesty widoc w Niemczech, gdzie
reguluja to tablice swietlne sterowne przez prawdziwych mistrzow od regulacji
ruchu. Dzieje sie to jednak na drogach naprawde tranzytowych i nie blokuje to
ruchu lokalnego.
Przejrzyj wicej postw



Temat: Ograniczenia w ruchu
Ograniczenia w ruchu
Czy to prawda, ze 8 kwietnia jest zakaz jazdy samochodow ciezarowych w
godzinach od 7 do 17? Przejrzyj wicej postw



Temat: Transport Każdy kraj ma odrębne przepisy
Transport Każdy kraj ma odrębne przepisy
TRANSPORT KAŻDY KRAJ MA ODRĘBNE PRZEPISY
Europejskie ograniczenia w ruchu samochodów ciężarowych
Unia Europejska nie chce harmonizacji przepisu o zakazie jazdy
samochodów ciężarowych w dni wolne od pracy. To dodatkowo skomplikuje pracę
kierowców, którzy w każdym kraju Europy napotykają inne ograniczenia i zakazy.
Mimo szerokiego poparcia w poszczególnych krajach członkowskich, jednolite
dla całej Unii Europejskiej przepisy dotyczące zakazu jazdy samochodów
ciężarowych o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 7,5 tony w dni wolne od
pracy nie będą wprowadzone. Ministrowie transportu UE ostatecznie wycofali
się z tego pomysłu. Mimo to, czternaście z dwudziestu pięciu krajów
członkowskich zakazuje poruszania się samochodom ciężarowym w weekendy. Są to
Austria, Czechy, Francja, Grecja, Hiszpania, Luksemburg, Niemcy, Polska,
Portugalia, Słowenia, Słowacja, Węgry, Włochy oraz Wielka Brytania. Niestety,
decyzja komisarzy unijnych spowodowała znaczne niedogodności dla
przedsiębiorców transportowych oraz samych kierowców, którzy często gubią się
w morzu przepisów, zakazów i ograniczeń obowiązujących w poszczególnych
krajach Europy.
Decyzja ujednolicająca ograniczenie jazd ciężarówek w weekendy i święta
mogłaby znacznie uprościć ich pracę, tak jak stało się w przypadku ustawy
dotyczącej maksymalnego czasu pracy kierowców. Otóż obecnie wszyscy kierowcy
ciężarówek i autobusów w UE będą zmuszeni co dwa tygodnie udać się na
przymusowy 45-godzinny odpoczynek. Przepisy przewidują także, że kierowca
będzie mógł pracować dziennie nie dłużej niż 9 godzin, ale więcej niż 56
godzin tygodniowo i 90 godzin w ciągu dwóch tygodni. I dziś wszystko jest
jasne – niezależnie, w jakim kraju UE kierowca pracuje, czy przez jaki kraj
przejeżdża swoim samochodem, wie, jakie obowiązują go przepisy. Niestety, to
tylko jeden wyjątek potwierdzający złą regułę – każdy kraj posiada swoje
odrębne przepisy dotyczące ruchu samochodów ciężarowych po drogach.
Lesław Kretowicz
leslaw.kretowicz@infor.pl
Szczegółowe przepisy oraz najnowsze wiadomości o ograniczeniach w ruchu na
terenie Polski i Europy można znaleźć na stronach:
www.gddkia.gov.pl
www.psm.pl
www.botm.gov.pl
www.gazetaprawna.pl/index.php?action=showNews&dok=1747.67.3.2.8.1.0.1.htm

Przejrzyj wicej postw

Design by flankerds.com